6 galvenie rādītāji, lai sasniegtu patērētāju sirdis un prātus

6 galvenie rādītāji, lai sasniegtu patērētāju sirdis un prātus

Vai ir iespējams patiesi izprast patērētāju uzvedību un vēlmes? Kā uzņēmumi var piekļūt tam, kas notiek patērētāju sirdīs un prātos? Tālāk ir sniegti daži galvenie rādītāji, kas var palīdzēt uzņēmumiem labāk izprast emocijas, kas virza patērētāju uzvedību un lēmumus, lai stiprinātu viņu stratēģiskās pozīcijas.
 
Patērētāju attieksme un uzvedības modeļi pastāvīgi mainās. Tāpēc mārketinga speciālistiem ir svarīgi uzraudzīt izmaiņas patērētāju uzvedībā un zīmola uztverē. Tas ne tikai ļauj viņiem pielāgot mārketinga stratēģijas pašreizējiem apstākļiem, bet arī iegūt izpratni par to, kā attieksmes maiņa ietekmē zīmola pozicionēšanu.
 
Mēs gadu desmitiem esam mērījuši patērētāju attieksmi un vēlmes. Un mēs esam apguvuši augstas kvalitātes datu vākšanu un piegādi, lai palīdzētu uzņēmumiem pieņemt pareizos lēmumus. Tātad, mēs esam izveidojuši īsu sarakstu ar dažiem galvenajiem rādītājiem, kurus mēs bieži iesakām, kad klienti vēlas labāk izprast, kas notiek patērētāju sirdīs un prātos.

 

Zīmola atpazīstamība

Cik atpazīstams ir mans zīmols? Vai tas ir pirmais, kas nāk prātā, kad patērētājiem tiek lūgts nosaukt zīmolu manā segmentā? Cik labi mans zīmols ir iesakņojies patērētāju apziņā? Šāda veida jautājumi ir tie, uz kuriem zīmola atpazīstamības pētījumi var sniegt atbildes par to, kā patērētāji pazīst Jūsu zīmolu - gan attiecībā uz nosaukumu, gan uz pazīmēm, kas Jūs atšķir no konkurentiem.
 
Zīmola atpazīstamības mērīšanai iesakām zīmola veiktspējas aptaujas. Norstat uzticamās patērētāju platformas apvienojumā ar mūsu efektīvajām datu vākšanas platformām un prasmēm izstrādāt anketas var palīdzēt Jums noteikt, vai Jūs esat patērētāju prātā.

 

Zīmola lojalitāte

Kuri patērētāji ir uzticīgi jūsu zīmolam neatkarīgi no jūsu konkurentu piedāvājuma? Un kāda ir viņu lojalitātes motivācija? Zīmolu lojalitātes mērīšana - šo pozitīvo asociāciju stiprums un līmenis - var palīdzēt uzņēmumiem izprast patērētāju emocionālo saikni ar zīmolu un to, kas to ietekmē.
 
Ideālā gadījumā zīmola lojalitāti vajadzētu mērīt regulāri, lai sekotu līdzi tendencēm un noteiktu būtiskas izmaiņas. Lai gan pašu uzņēmumu dati, kas iegūti no lojalitātes programmām vai kampaņām, var sniegt ieskatu par zīmola lojalitāti, klientu aptaujas var sniegt detalizētāku un plašāku perspektīvu.

 

Pircēju nodomi

Dažkārt to dēvē par "pirkšanas nodomu", un šis rādītājs raksturo, cik patērētājs vēlas vai visticamāk, ka viņš iegādāsies konkrēto produktu vai pakalpojumu noteiktā laika periodā. Pircēja nodoma mērīšana var palīdzēt atklāt mārketinga kampaņas ietekmi, kā arī ieguldījumu atdevi.
 
Lielākā daļa uzņēmumu un zīmolu jau vāc datus no saviem digitālajiem kanāliem, piemēram, tīmekļa vietnēm, lietotnēm un e-pasta vēstulēm. Taču šie dati sniedz ieskatu tikai par daļu no patērētāja ceļojuma. Tas ļoti maz liecina par uzvedību, kas noveda pie mijiedarbības, vai par to, kā digitālā mijiedarbība varētu būt ietekmējusi pircēja nodomu.

Taču tagad ir iespējams iegūt uzvedības datus, izmantojot nelielu vai nekādu patērētāju mijiedarbību. Modernās tehnoloģijas ļauj arī uzraudzīt visas digitālās darbības, nodrošinot datus par dažādām ierīcēm, kas palīdz jums izveidot precīzāku priekšstatu par pircēja nodomu. Tomēr dati no digitālajiem kanāliem nevar efektīvi atklāt katru patērētāja ceļojuma posmu.
Tradicionālā tirgus izpēte var atklāt trūkstošos pircēju nodomu puzles elementus.

 

Uzņēmuma Rekomendēšanas indekss (NPS)*

Šo svarīgo tirgus izpētes rādītāju bieži dēvē par "rezultātu, kas Jums jāzina". Tas ir rīks, ko var izmantot, lai novērtētu uzņēmuma vai zīmola klientu lojalitāti. NPS identificē jūsu zīmola veicinātājus (lojālos klientus), pasīvos (apmierinātos, bet vienaldzīgos klientus) un noraidošos (neapmierinātos klientus). Jūs varat izmantot NPS kā galveno rādītāju, lai noteiktu, kā jūsu klienti kopumā uztver jūsu zīmolu.
 
NPS var palīdzēt jums noteikt, kam pievērst galveno uzmanību, strādājot ar savu zīmolu klientu pieredzi. Tas var palīdzēt samazināt klientu skaita samazināšanos un radīt klientu veicinātājus, kas uzlabo un paātrina jūsu uzņēmuma izaugsmi. NPS dažkārt tiek izmantots kā zīmola lojalitātes rādītājs, un tas ir viens no visbiežāk Norstat klientu pieprasītajiem mērījumiem.

 

Zīmola pētījumi

Regulāri zīmola pētījumi ir nepieciešama, lai izprastu pastāvīgi mainīgo attieksmi, uzvedību un viedokļus — un to, kā tie ietekmē Jūsu zīmolu. Zīmola mērījumi var sniegt ieskatu par Jūsu zīmola pašreizējo pozīciju, kā arī progresu ceļā uz Jūsu ilgtermiņa stratēģisko mērķu sasniegšanu.

Zīmola pētījumi arī ļauj vieglāk noteikt, kuras stratēģiskās jomas laika gaitā ir uzlabojušās un kurām jomām jāpievērš lielāka uzmanība. Galu galā šī metrika var palīdzēt uzņēmumiem sasniegt spēcīgāku tirgus pozīciju, nodrošināt, ka esat uz pareizā ceļa, un dot impulsu attīstībai.

 

Reklāmas kampaņu pētījumi

Patērētāji pastāvīgi tiek pakļauti mārketinga stimuliem. Viņi tiek pastāvīgi bombardēti ar reklāmām un citu zīmolu saziņu dažādās mediju platformās. Bet vai tirgotāji patiešām zina šo reklāmu ietekmi? Vai viņi sasniedza izvirzītos mērķus? Cik labi viņi ir citu vidū?
 
Reklāmu kampāņu mērīšana ļauj pārbaudīt mārketinga pasākumu efektivitāti, un tā ir jebkuras veiksmīgas reklāmas stratēģijas galvenā sastāvdaļa. Reklāmas vai kampaņas pētījums ļauj padarīt reklāmu efektīvāku un tādējādi optimizēt reklāmas izdevumus un paplašināt sasniedzamību.

 

PS: neaizmirstiet izmērīt

Iepriekš minēto rādītāju pētīumi ir lieliska vieta, kur sākt, lai labāk izprastu patērētāju uzvedības emocionālos un racionālos virzītājspēkus, kas ir ļoti svarīgi, lai palīdzētu iepazīt Jūsu pasauli. Norstat mēs cenšamies spert soli tālāk, apkopojot un prezentējot šādus rādītājus automatizētā informācijas panelī, kas ļauj pārraudzīt notiekošo tiešsaistē.
 
Mēs cieši sadarbojamies ar saviem klientiem, lai apkopotu atbilstošos rādītājus tā, lai būtu vieglāk saskatīt un saprast modeļus un korelācijas, nodrošinot augsta līmeņa ieskatu vienā mirklī. Izmantojot Norstat augstas kvalitātes datus un automatizētos informācijas paneļus, varat būt pārliecināti, ka jums ir nepieciešamās zināšanas, lai izprastu patērētāju uzvedību pastāvīgi mainīgajā pasaulē.
 
*Piezīme: NPS, Net Promoter & Net Promoter Score ir Satmetrix Systems, Inc., Bain & Company un Fred Reichheld reģistrētas preču zīmes.